mirajosefin

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mira - 7 oktober 2012 17:46

Hej!

Andra inlägget idag! För det första jag spelar på datorn nu (som ni säkert förstår annars skulle jag inte kunna skriva)då lät det ett plingande ljud i datorn och min 9:åriga brosa vad det var som lät,då svara pappa att det var jag för jag var lite bubblig i magen! Men det var jag ju inte! Han bara sa så för att det skulle vara lite roligt och det tycker jag!   

Nu kommer lite av de bilder från min gamla blogg:

  

 

Det var de ända bilder jag lagt upp! Fast jag hade en bild på min speldosa också men den årkar jag inte ladda upp här!

Av Mira - 7 oktober 2012 15:21

Hej! Detta är från min förra blogg!

Jag ska först säga förlåt till min brosa som fyllde år den 25/9 alltså i tisdags. Förlåt att jag inte skrev nått om det då! Jag hann inte! Och i onsdags hade jag skolfoto! Man fick inte ha grönt på siiiiig! “Snyft” Jag äääääälsakar grönt! Sen var detnog inget jag ville. Jo, jag vill visa eren bild på min speldosa som föreställer Miku!


Hej! ♥

Jag hann inte skriva igår om hur partyt blev! För den sluta ca. kl. 20.30 Så vi var trötta. ^^ Vi laga tacos tillsammans! Det blev stökit. Men vi hade roligt, men jag blev typ som en ledare som måste berätta för alla hur man skulle göra. Det vill jag inte göra igen. Men sen när vi åt lekte vi en massor men efter blev det tyst och då sa en mina kompisar “Hej” med lite roligare röst och jag drak min läsk och då kom läsken ut ur munnen och näsan! Blää! Men sen hade vi roligt! Vi åt glass till efterrätt! Mums! Sen öppna jag mina presenter. Jag fick många fina saker, jag fick fyra böcker, en ritbok m.m Sen leckte vi dansstopp! Fast jag var inte med! ^^ Jag gjorde priset! Och som jag skrev innan så sluta festen ca. klockan 20.30

Bye! ♥


Hej!

Idag hade vi SO-prov! Blää! Men det gick nog ganska bra! ♥ Sen hade vi elevens val, jag hade valt att teckna manga(fast jag är rätt bra på det tror jag)jag rita en bild och visa för vår lärare som skulle hålla oss i det här, då ville alla se even 5:orna. Jag blev JÄTTE rädd för jag har lite senskräk. Jag fick typ panik så jag sa utan att tänka:Sett ut den på museum omni vill! Men nu tycker jag att jag sa en rolig sak! Hihi! Sen efter skolan gick jag hem till en kompis! Vi hade roligt fast vi spela mest hela tiden! Hähä! Men sen när jag skulle hem så regna det och jag hade inget paraply! Så jag fick låna ett av min kompis. Men eftersom jag ska träffa henne imorgon för jag har mitt födelseparty då! Det är lite konstit för jag fyller år i juni! Men iallafall jag måste städa mitt rum imorgon … fast jag har tills kl. är 16.00 så jag har rätt lång tid på mig men jag måste både dusha och handla mat imorron. Så jag har lite stressit. Men jag ska nog hinna med! Men en sak som varit jobbig med att jag har mitt party imorron är att dem jag har bjudit har frågat om vad jag vill ha men jag VET inte vad jag vill ha … Men strunt i det nu!

Hej då!


Hej!

Jag ska berätta två sacker:

1. Jag hinner inte lägga upp bilder från klassresan! TT.TT

2. Jag har shoppat med mamma i söndags, vi köpte mycke saker! Jag ska berätta att jag köpte. Vi köpte en rosa tröja(jag gillar igentligen inte rosa men det här var ett undantag),en grön t-shirt(såklart,för min favo färg är grön),gråa tights,svarta tights,svarta jeans med dragkedja nere på benen,t-shirt med leopard-mönster,en tröja med fjärilar på,nagellack och en keps!


Hej!

Jag ska berätta om när jag var på klassresa i Alnäs i Uppsala. Pappa skjusa dit sex stycken om man räknar men miiiiig! :D  När vi kom fram så brerätta ledarna som var där om var alla sacker finns och när saker var. Efter att det gått ett tag så hade vi bakstapling! JAG ÄR JÄTTE HÖJDRÄDD!!!! Men jag kalara 16 st. Jag ska sätta upp bilder och kanske en video på när jag bygger senare! Sen åt vi. Sen var det några som ville bada i sjön där i närheten, och jag var en av dem! Det var JÄTTE kalt vatten där! Jag ångra mig lite … Men då blev jag i knuffad av en kille från min klass, det var värkligen kalt som jag skrev tidigare. Sen så försökte en av mina kompisar dränka mig(nej, jag överdriver nu)hon sa sära på bena,och sen dök hon ner under vattnet och simma emellan mina ben sen stoppa hon upp huvudet när hennes axlar var vid mina ben så jag satt på hennes axlar sen föll hon backlänges med flit så jag blev blöt om håret. Men jag överlevde! Sen skulle vi sova. Zzzzzz … Hihi! Klockan 6.25 vakna jag och tre minuter senare kom killarna för att väka oss men min kompis upptäkte dem så de gick ner. sen några minuter senare kom killarna igen för att väka oss och då sa ingen nånting om att de kom så då fick de väcka tjejerna som sov! Sen vart killarna jobbiga! Senare på dagen skulle vi klättra i Alnäs Höjdbana,som jag sa innan sä jag höjdrädd men jag klättra endå … dessutom hade pappa åkt hem dagen innan så han fanns inte där och stötta mig men några av de andras föreldrea gjorde det! Tack! :D  Senare padla vi kanot, jag fick sitta back! ^^ Sen på kvällen åt vi TACOS!!! (Asså vi har ätit alla dagar men jag skrev nu för att vi fick tacos, för det är min favoritmat om ni inte vet.) Sen efter maten hade vi disco! Typ alla killar dansa min inga tjejer. Tyvärr dansa inte jag för jag var en av tjejerna. Men sen kom en förelder och sa att vi måste göra annat än att sitta och titta när killarna dansade lite konstit. Då var det en kille som gick ner i splitt  och gick runt så ett tag och det tyckte jag var JÄTTE roligt! ^^ Sen var det “Spökvandring” men det var inte jag med på. Jag årka inte. Men mina kompisar gick, och när de kom tillbacka var de jätte rädda! Hihi! Tur för mig som stanna kvar! Sen sov vi igen coh nu kom inte killarna och väckte oss. Men vi behövde packa för vi skulle åka hem. Jag var fortfarande trött när vi åkte även om klockan var ca. 11.00 så var jag trött. Men nu är jag inte trött längre!

Hej då!


Hej!

Idag har jag varit och köpt nya skor! De är jätte fina, tycker jag!


Hej!

Idag var jag på en fest hos min lill-kusin! Han fyllde ett år. Men vi firade också hans mamma! Det var rätt roligt antar jag. De bjöd på mycket gott, tycker jag! Mums! De hade nyss flyttat också så de hade ett nytt hus att utforska! Hihi! Men de hade ett ricktit fint hus! Men nu är vi hemma!


Det här är två bilder på mig som jag såg ut idag på festen!

   

Hej!

Oj, nu har jag glömnt att skriva på en vecka, igen! Förlåt! Men jag ska berätta vad jag hargjort den här veckan! I måndags var jag i skolan så klart! Hihi! I tisdags var jag också i skolan! I onsdags var jag i skolan, fast på kvällen var inte min pappa hemma så mamma fick va med oss på kvällen och vi är fyra barn! Så det blev lite jobbigt för mamma kan jag tro! Men det blev en trevlig kväll i allafall, vi åt toast och såg på “Spikids 2″, den var värkligen bra! I trosdags gjorde jag inget specielt förutom att gå till skolan! Hihi! I dag var jag i skolan(oj, det blir väldigt katit)men idag regna det hela dagen! Buuuuuuu! Jag blev dyngsur bara att gå vägen hem från skolan(jag bor nära skolan)! Ojoj, vilken blöt dag! Men jaja, det kan man inte göra något åt!

Hejdå!


Hej!

Oj! Jag har inte skrivit något nytt på en vecka! Först o främst vill jag berätta om min skol-start; den var väldigt bra men vi fick ca 2.000 papper, skojar! :D  Men vi fick många papper. I tisdags hade vi “Språk-val”, jag hade valt spanska! Det är super roligt även om jag bara har haft en lektion med det hitills. I onsdags hade jag idrott och musik, på idrotten spela vi brännboll och jag slog två långa slag, och det hade jag ALDRIG gjort förut, så jag är väldigt stolt över mig själv! I torsdags hade jag slöjd. idag var vi på skolans biblotek och vi fick isglass för att vi kom till skolan igen! Hihi! Asså jag har gjort andra saker i skolan också så klart! Förresten så har jag fått höra om betygen minst tjugo gånger. Okej jag över diriver en del idag, men jag är trött! Zzzzzzzzzz … Jag har inte somnat! Jag var hos en kompis idag också men nu ska jag ära middag!

Hej då!


Hej!

Idag är jag bara hemma. Jag sitter framför datorn och tänker att skolan börjar på måndag. Det är tråkit och roligt, det är tråkit för att jag vill att lovet ska vara längre, men det är roligt för att jag ska träffa mina vänner. Det har jag inte träffat på ett tag. Men det ska nog vara lite roligt att lata mig idag, hihi. Hoppas ni får det bra idag.

Hej då!


Hej!

Jag kom hem idag från min och min familjs resa i Finland. Vi hade jätte kul där! :D  Vi åkte Viking Line till Finland fredag kväll, och vi var bara i Finland en helg. Vi sovde över hos en av mammas och pappas kompisar(de hade en hund som jag och lill-syrran blev kära i, hihi skoja bara men vi gilla den rätt mycket) en natt, och första dagen var vi i “Muminlandet” i Nådendal. Andra dagen var vi i ett köpcenter. Sen efter att vi ätit lunch där skulle vi träffa en släkting till mamma, hon(släktingen) har en massa godis i sin lägenhet.Men nu är jag hemma igen som jag sa.

Hej då!

Hoppas att ni har haft en bra helg för det har jag! :D


Hej!

I tisdags åkte jag, min syster och Bengt (som är min mosters pappa)till Göteborg. Vi var där tills på torsdagen för då skulle vi hem till tumba igen! Vi var på Liseberg hela onsdagen och halva torsdagen. Jag var modigast av min syrra och mig! Jag åkte en bergochdalbana som heter Kanonen, som jag inte alls tyckte om, och så åkte jag massor av andra saker. Men nu är vi hemma igen!

Hej då!


Hej!

Nu sitter jag på biblan i Tumba. Jag hade reserverat ca13 böcker för ett tag sedan och nu har jag lånat hem dom. Det är “Manga-serier” och inte stora tunga böcker så ni vet! Just det temat på deta inlägg handlar om att min brosa fyller år! Grattis! :D  Han fyller 6 år. Han är en stor pojke nu, hihi! Hoppas han får en fin dag idag! Jag säger iallafall Ha en bra födelsedag,6 åringen!

Hej då!

P.s Grattis igen!


Tjaba!

Idag har jag varit hos en kompis som heter Tanya. Vi har haft sååååååååååååå skojigt! Vi har t.ex spelat “The Sims3 kvällsnöjen”, köpt glass och skrattat! Föresten så har vi lyssnat på musik.


Hejsvejs!


Ses nästa gång!


Hej!


Grattis mamma! Min mamma fyller 36 år idag, och jag tycker det inte är gammalt, är det någon annan som tycker det? Här är en video som jag hitta på YouTube, det är ett av mammas favorit band!


http://www.youtube.com/watch?v=scDdiHIP4ag


Hej då!

P.s Grattis igen!


Hej!

Idag har min brosa kommit hem! För han har varit på ett kollo, men jag kunnde inte skriva när han åkte för jag hade inte startat min blogg än. Jag har också instalerat “The Sims3 Kvällsnöjen” på våran dator! Visst är jag duktig! :D  Det är ett JÄTTE roligt spel(tycker jag).

Hej då, det var bara det här jag tänkte skriva!


Hej!

Idag är det första gången jag skriver på min blogg!!!

Men det är inte bara därför jag skriver nu, jag tänkte berätta att jag har varit i Huddinge Centrum. Där köpte jag “Peace-Märket” örhängen i guld färg och jag köpte fyra sudd, ni vet sånna sudd som är populära som ser ut som djur, det var en igelkott, en giraff, en häst och en apa. De är JÄTTE fina tycker jag! :D  Men jag har tyvärr ingen bild, så jag ska försöka fixa det snart eller nåt … Men jag är inget proffs så det kan jätte lååååång tid.

Men hej då!


Det är allt jag skrivit på min förra blogg!♥

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Du har kommit till min blogg. Jag heter Mira och om du vill se mer så klika här!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sök i bloggen

Min gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Översätt bloggen

Pink Moustache

Ovido - Quiz & Flashcards